ISLAM

jaa asså redan vid trosbekännelsen känns det som att något går fel. "det finns ingen gud utom gud och muhammed är hans profet" asså om nu muhammet var en fattig analfabetisk kameldrivare, klart han ville ha lite uppmärksamhet? Han kunde ju lika bra ha hittat på sina små uppenbarelser. Fattar inte hur man kan tro på något och följa en massa enligt mig ganske så absurda regler för att någon har skrivit det i en bok och påstått att det är guds ord. jaa för er som nu tror på någon gud, det gör inte jag, jag tror på att det finns nåt, men inte nån gud som sitter och bestämmer allt. jag tror lite grann på ödet, thats it, sen chillar vi med baloo och hör vad han har att säga, inga dumma regler. Jag menar, människan är fri, så varför binda upp sitt liv. Men ja, det är väl en sorts gemenskap, eller något, men undrar om muslimer någonsin funderar och realiserar vissa saker lite? jag menar, att kvinnor och män inte ens får sitta på samma ställe på bussen, det är ju bara löjligt, HUR gör det livet bättre för någon på något sätt och på vilket sätt är det heligt?

 

jag tror det handlar om män, och makt. Alltid ska kvinnor vara mindre värda än män, det slinker in här och där i alla religioner och ja så klart är alla jävla heliga skrifter skrivna av män. Kvinnor får inte göra si, inte göra så, men helt ärligt, måste man ha en batong mellan benen och en mörk röst och sjuukt mycket testosteron för att vara lika bra eller? lol nu låter jag feministisk, det är jag verkligen inte, förlåt, killar är sjukt mycket bättre än tjejer på många andra plan :) men vafan, dra inte ett kritstreck över alla bara för deet va. nu ska jag sluta snacka om detta, och fortsätta plugga religion, suck ...

 

ps. mina skor har kommit HIIHI


Kommentarer

Skriv nåt kul här:

Vad heter duuuu?
Kom ihåg mig?

Din email här tack (nej den syns inte seeen):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0