Bostadsångest

Jag blir bara så förvirrad när jag tänker på hösten. Eftersom jag antagligen kommer få va i lund i princip varje dag så känns det ju ganska så bra om jag hade haft en lägenhet där. Och jag vill ju bo i en lägenhet så visst. Men mitt lån kommer bli så jäkla stort isåfall och det är inte så kul att betala 10000 spänn sen om året bara för det. Å andra sidan är det jävligt drygt att pendla till lund från ystad varje varje dag... . Men man har mer pengar över till annat isåfall, om man skippar att ta lån och lever på det där 2750:- bidraget eller vad det nu är. Då är det bara tågkortet som kostar typ 1000 spänn i månaden. Arhhh så himla svårt! Dessutom så är det ju svårt som tusan att hitta lägenhet i lund så om jag nu ska ha en måste jag börja leta snart. Då och då känner jag bara för att skita i allt och låtsas att pengar kommer från himlen och att jag inte måste plugga :) hehhh. Drömma kan man ju


Hade matteprov innan, gick rätt bra ändå, tyckker man. har suttit i skolan rätt länge nu, missade lunchen p.g.a. matteprovet så har bara käkat nån baguette, har pluggat lite och nu väntar jag bara på att niklas ska sluta för han skulle skjutsa mig hem haha!! men det är faktiskt inte för att jag är lat (okej, inte enbart då..) utan för att jag har tung packning, och det är faktiskt helt sjukt svinkallt ute idag. Smart som man är har jag glömt vantarna hos emma (igen!!) och ja imorse gick jag från niklas till skolan vilket tar ca 5 minuter och då kändes det nästan som att jag skulle frysa till is vilket fotsteg som helst. och ändå hade jag dubbla strumpbyxor under jeansen och extra tjocktröja för att inte frysa, men det blåste rätt i ansiktet, trodde man skulle bli en snögubbe!! Och jag är ändå inte sjukt sugen på att gå med rånarluva till skolan. Inte jätte.


Igår var jättemysigt, käkade på restaurang och sen kollade vi mean girls 2 (haha, var ju tvungen att se den!) och ja man kan väl säga att den var så förutsägbar som man visste att den skulle vara! Men det var skönt att bara ta det lugnt och gooosa. Jag gjorde två matteuppgifter också.. starkt jobbat!! haha


Nu skriver jag mest för att fördriva tiden, känner jag. Nu ska jag gå in på fejjan och spela treasure isle som jag inte kan sluta spela! Facebook spelen är fan farliga, snacka om att man fastnar...



Kommentarer

Skriv nåt kul här:

Vad heter duuuu?
Kom ihåg mig?

Din email här tack (nej den syns inte seeen):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0