borta bra, hemma bäst

så skönt att bara mysa i soffan med mamma en kväll. snacka om en massa saker och skratta. min mamma är bäst.

 

Idag sov jag ända tills kvart i ett, hur jag nu lyckades med det sömntutaa. Så packade jag ihop alla saker jag spritt över niklas rum och när jag skulle gå därifrån såg där nystädat och fint ut haha, va till och med tvungen att ta en före-efter bild. det är så man skäms, det enda jag gjorde förutom att ta väck mina saker var typ att bädda sängen, lägga allt skit på bordet i en hög och vika hans kläder lite halvfint i fåtöljen.. med andra ord, var det jag som hade demolerat hans rum haha. men jag gick därifrån med gott samvete iaf haha.. och när jag ändå va igång så städade jag en massa och tvättade när jag kom hem. Notera att detta är ett ganska så nästan aldrig förekommande symtom hos mig så jag måste haft en väldigt ovanlig dag helt enkelt.

 

Nu har jag kommit på lite andra funderingar angående hösten.. för nu verkar det som att jag får jobbet på espresso house, hon hörde av sig i fredags och sa att jag gått vidare från gruppintervjun!! Och så känner jag att jag inte är särskilt sugen alls på att plugga vidare direkt efter studenten. Jag vill hellre känna på hur det är att jobba och slita och försörja sig själv och sen ha högre motivation till att plugga vidare nästa år.. för det känns lite tufft att hoppa på en heltids och jobbig utbildning precis när man tagit studenten och känner att man vill njuta. Och för att ha högre motivation till att studera så kanske man behöver känna på hur jobbigt det är att faktiskt jobba.

 

 


Kommentarer

Skriv nåt kul här:

Vad heter duuuu?
Kom ihåg mig?

Din email här tack (nej den syns inte seeen):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0