18!!

Jag har haft världens finaste helg :D vaar ska man börja.

 

Dagen innan julafton så spelade jag, mamma, brorsan och niklas bingolotto. vi kom fram till att det ska vi aldrig i livet göra igen :D men jag vann iallafall två sverigelotter och brorsan hade otur och vann en bingolott till.. haha! Det blev en liten päron likör snaps för att fira, och så låg vi vakna sen tills klockan slog 12 och jag kände ett litet lyckorus.. !!

På julafton vaknade jag och niklas av att det sjöngs i trappan och in kommer min familj.. niklas hängde på sista versen, jag blir glad och yrvaken som jag är märker jag inte vad som inte stämmer. Mamma ber mig kolla upp och där står ingen mindre än pappa :) dumma dumma pappa som lurat mig att han inte skulle komma och fira mig på min födelsedag stod där och jag höll nästan på att börja böla så glad jag blev! han hade flygit hit natten innan den busen. Sedan så kändes det som att jag drunknade i presenter, efter varje present så kände jag mig allt mer bortskämd ushh ushh alldeles för många presenter i år men man får väl ha de så bra ibland :) Jag fick en systemkamera och samsung galaxy S mobilen och en massa pengar som jag ska göra allt för att INTE göra av med ..! och en massa fina presenter, mamma visste precis vad jag behövde utan att jag ens nämnt att jag ville ha det! Snacka om att man känner sig bortskämd, som sagt!

min släkt kom och vi hade champagne-frukost med en massa pålägg och bacon och äggröra och allt möjligt gott och jag var så så glad. Mamma hade gjort allt så fint :) Efter det lilla kalaset så gav vi de restrerande julklapparna till varandra och mamma fick två nya hemtelefoner av oss och det behövdes verkligen haha :) niklas fick ett fint täcke av mig som kan ersätta det gamla ruggiga täcket som räcker till en person för det flyttar runt sig hela tiden haha! och vi har nu testat det och det var riktigt gosigt :D förresten så fick jag av niklas en minttu flaska som hade ett mjukt, hårigt fodral det var lite kul (och mamma sa att det var just det som hon nyss avrått min lillebror att dricka för att det är så lätt att bli full på) och ett presentkort på nelly.com YES YESYES :D och såå en liten lapp med "middag för 2 på valfri restaurang älskar dig babe" började nästan böla då med. Faktiskt så va de rätt ofta jag höll på att börja böla med det var bara av ren lycka haha.. det bjuder jag påå.

 

när mitt lilla kalas var slut så gick jag och niklas iväg för att fira jul hos hans mamma tillsammans med hans familj. hans föräldrar fick vars en box med noga utvalda choklad praliner av mig och jaa, dom hade sagt till mig att jag skulle få en "liten" present av dom.. 300 kronor på h&m och 300 kronor på sjögrens?! det kallar inte jag liten present, för mig är det mycket haha, men det var verkligen gulligt av dem :)

 

på kvällen fick vi skjuts till maria och mark där resten av min släkt var, av niklas faster vilket var snällt för det var ett aaantal minusgrader ute! där blev det ytterligare julklappsutdelning, tomten var gaanska lik min mamma :) hehe. Sen blev det julklappsspelet och jag vann ingenting. Niklas vann iallafall glas-ljushållare haha :D mamma tog hem den digitala fotoramen iallafall vilket var bra jobbat.

 

Kvällens/nattens sista höjdpunkt var att mamma och dana förlovade sig och det var sista hålla-igen-tårarna momentet för mig. En ny champagne öppnades och ja vad kunde vara ett finare avslut på min födelsedag. Det blev en taxi hem och sen somnade jag lyckligt intill min snarkande, lite groggy pojkvän :)

ha en bra dag alla som orkade läsa igenom detta inlägg som kändes ganska så mycket som en lång uppsats. hejjhej!


Kommentarer

Skriv nåt kul här:

Vad heter duuuu?
Kom ihåg mig?

Din email här tack (nej den syns inte seeen):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0