FRANKRIKE :) dag (1) & 2!

japp, där lurade jag er allt, fick de flesta att tro att jag inte skulle till frankrike detta året! luring luring, klart jag inte sviker mitt kära france :) detta är den 12 gången jag är i frankrike ;) (varav 11 gånger här i södra, hos farmor och farfar)..

(DAG 1)
jag vaknade klockan 04.10, snabbt på med kläderna och sen bre lite mackor till en senare frukost, ta åksjuketablett och packa in den lilla väskan och kudden i bilen, klockan 5 bar det sedan av! :) vi körde först till danmark via öresundsbron sedan åkte vi till tyskland via puttgarden/rodby båten, sen åkte vi genom tyskland och kom in till frankrike vid molhouse. vi var till slut framme vid huset, som heter "La Pardalere" klockan 00.45 :) efter en ganska tröttsam resa, men men jag är van så det var inte så farligt, satt där framme och underhöll pappa för det var bara jag, pappa och victor som åkte. sen var det bara att snabbt ordna sovplats och sen somna som en stock, lagom trött jag var? JA. haha och ingen visste att jag var här förutom jocke, robin, vg och lorik :D

DAG 2
Vaknade vid halv 10-10 tiden, trött som ja jag vet inte vad, men tvingade mig upp för att inte sova bort halva dagen :) min kusin philip och dem hade redan stuckit till intermarché för att handla frukostbaguetter. det var varmt och kvavt idag, pyttelite moln någon gång men för övrigt riktigt nice. det blev soooolen och poooolen mellan 11 - 15 ;) om inte längre. färgen kom fram direkt haha :) det var ca 34 grader mitt på dagen och nu på kvällen är det 27,5 grader. ganska varmt, jo tack! på eftermiddagen stack jag, pappa, farfar och vippe till det huset som pappa kollar på, eller ja vi kollade bara utsidan och de 11 hektar mark som hör till :P ska kolla insidan nästa vecka när han som ska visa det för oss kommer hem från semester. det var helt okej, men pappa ska grovrenovera det om det nu blir något. haha :) och "marken" som tillhörde visade sig bestå av vinplantage, så pappa får sätta igång att odla vin isåfall haha!  sen stack vi till auchan, ett stort köpcenter, och jag kolla runt lite på rean i småaffärerna sen gick vi in i den stora affären och handla en massa :) jag köpte lite småsaker =).. sen kom vi hem och nu har vi nyss käkat pasta och nån gryta, gott! känner för ett nattdopp i poolen snart, så får det nog bli.

Kommentarer

Skriv nåt kul här:

Vad heter duuuu?
Kom ihåg mig?

Din email här tack (nej den syns inte seeen):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0